torsdag 29. mars 2012

Søsken

Det er gøy å se hvor stor glede barna våre har av hverandre. Noen lurer på om de er tvillinger. Senest i dag fikk jeg det spørsmålet fra en eldre herre på treningssenteret. Men, nei, de er bare nesten like store i størrelsen og ligner hverandre en god del. Storesøster er en ordentlig storesøster, som passer godt på lillebror. Hun liker (insisterer på) å mate ham (praktisk for meg), og når (ja når, og ikke hvis... :p) han er frustret for et eller annet, hjelper hun han ("jeg kommer snart, bare vent litt", sier hun). Hvis han er lei seg sier hun akkurat som vi gjør når vi skal trøste: "så, så, lillebror, jeg er her". Jeg er så glad for at hun kom først og kan være en slik god og omsorgsfull storesøster. Det blir gøy å følge med på søskenforholdet ettersom de blir eldre. Får håpe det forblir godt. Jeg er takknemlig for at vi har fått to barn, det er så mye moro med samspillet som oppstår mellom to små røvere!







2 kommentarer:

  1. For noen herlige barn du har, kjempe søte :-) det er veldig gøy å se hvor mye glede søsken kan ha av hverandre!!

    SvarSlett
  2. Så søte de er. Tenker seg de koser seg sammen så mye gøy de finner på.

    SvarSlett