mandag 13. februar 2012

Evig kjærlighet. Også i virkeligheten.


Jeg må innrømme at dette innlegget startet med at jeg tenkte på Twilight... Det er mye i dette (twilight-)universet som ikke er en del av mitt liv. Vampyrer og varulver for eksempel :p...
Men jeg har noe, og det er jeg utrolig glad og takknemlig for. Bella og Edward (hovedpersonene i Twilight) gifter seg og er/blir tilnærmet udødelige, dvs. at de kan leve sammen for bestandig. En super-romantisk happy ending for disse to som er helt oppslukt av hverandre.
Hadde det ikke vært fantastisk om denne biten kunne gjelde i det "virkelige liv" også?

Mannen min og jeg ble viet for tid og all evighet i Stockholm tempel. Det vil si at vi har anledning til å fortsette ekteskapet vårt også etter dette livet. Det er mitt høyeste mål. Det vil ikke gå av seg selv, vi må jobbe for det, men jeg har stor tro på at vi kan klare det (og så kjenner jeg at konkurranseinstiktet ønsker å si et HA! til skilsmissestatistikken). Jeg har noen litt eldre ektepar som forbilder, som viser meg at det ER mulig å holde sammen og samtidig ha det fint sammen.

Dette med evig ekteskap kan kanskje bli "heavy" for de som ikke tror på et liv etter døden. Men jeg tror det er et liv etter dette, og at vi da vil ønske å være sammen med dem vi er glad i, vår kjære og våre barn. Det kjennes så naturlig, så fint. Vi kan fortsette på det vi har bygget her på jorden. Vi kan elske hverandre uten å måtte reservere oss fordi vi er redde for å miste hverandre. Å vite dette gir meg trygghet og fred. Og er det ikke super-romantisk??? ;)


Dette er bilder av San Diego Tempel, California,-mitt favorittempel! Fantastisk vakkert. Gode minner fra USA-tur rett før småbarnslivet tok til ;)



Til sist en nydelig liten perle fra" Twilight" på valentinsdagen...

1 kommentar:

  1. Å tro på evige familier setter vårt ekteskap inn i et enda videre perspektiv. For meg personlig gjør det at jeg ønsker å prioritere min relasjon til min ektefelle høyere enn alle andre relasjoner. Jeg har ofte tenkt tanken at hvis jeg ikke får være sammen med ham i evigheten vil jeg helst slippe å leve i en evighet. Det er virkelig noe det er verdt å kjempe for!

    SvarSlett