onsdag 23. mai 2012

Matkurs

For snaue 2 uker siden var jeg på et fantastisk matkurs, som jeg må reklamere litt for. Jeg har tidligere nevnt bloggen Fleksitarianerliv, og det var damen bak denne bloggen, Gry Hammer, som holdt kurset.
 og det var også hjemme hos henne. Det gjorde en del av en god helhetsopplevelse. Nydelig, idyllisk område. Nydelig hjem. Akkurat sånn jeg drømmer om. Stort trehus, hage med epletrær, STORT kjøkken, osv... Uansett. Kurset var som et mentalt SPA for meg. Masse ny kunnskap, inspirasjon, smaksprøver i rikt monn og surdeigsstarter med hjem! :D I korte trekk lærte jeg om å behandle mat på riktig måte, bla. bløtlegge korn, nøtter og frø, bake surdeigsbrød, lærte å lage div. smoothies/drikker, pålegg mm. + om supermat som fersk melk rett fra kua og kraft! Så nå er det bare å finne en bonde jeg kan tigge fersk melk fra ;p

Gry har opparbeidet seg kunnskap over mange år, og er veldig grundig. Helt supert å få servert tips og råd uten å måtte lete frem alt selv. Hun holder nytt kurs lørdag 9. juni. Se info her.
Hvis du er glad i mat og ernæring, med fokus på et optimalt næringsinnhold i maten, er dette et kurs jeg anbefaler!


Frøknekkebrød. Gode og mettende.





Jeg har bakt surdeigsbrød!! Barna er ikke fra seg av begeistring, men det er jeg! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar