fredag 27. januar 2012

Skål for kjærligheten!



Det er ikke helt ferske nyheter at min stesøster giftet seg for et par uker siden, men kjærlighet er et evig aktuelt tema. Jeg skulle gjerne vist noen bilder av det utrolig vakre brudeparet (det var vanvittig vakre og strålende snehvit som fikk sin prins i kilt), men har ikke spurt om tillatelse, så lar det være. De er forøvrig på bryllupsreise i et varmt paradis akkurat nå... Bryllupet deres er noe av det mest romantiske jeg har vært med på, mye skyldes lokalene. Det var nede i en slags katakombe i et festningsbygg, 2-3 m. tykke murvegger, masse stearinlys, en virkelig en spesiell atmosfære. Nydelig mat og pynt. Mest av alt var det det helt åpenbart forelskede brudeparet. De strålte av lykke. Det er vakkert når to mennesker finner hverandre. Ekstra spesielt er det når de høytidelig lover å leve sammen for alltid, ved å inngå evig ekteskap.

En bryllupsfest som denne, fylt av glede, optimisme og sterk tro på kjærligheten er en fabelaktig kick-start på et liv sammen. De fleste vil etterhvert oppleve mer enn bare den blendende forelskelsen, det blir hverdag også. Nå stakk jeg kanskje nåla inn i den rosa ballongen, men hverdag er ikke nødvendigvis negativt. Klart det kan bli misforståelser, vonde ord og tårer, men det er noe man kan lære av eller jobbe med. For å bli bedre kjent med hverandre og å lære å kommunisere bedre, kan jeg anbefale å dra på et weekendkurs. Thomas og jeg gjorde det for et drøyt år siden, og jeg syns det var en verdifull opplevelse. Det er lurt å jobbe med ekteskapet mens man har det bra og fremdeles er glad i hverandre! :) Det er likevel alltid ting man kan ta tak i.

Da vi var kjærester (det er vi fremdeles, men før vi ble gift..) skrev vi bla. mange kort og brev til hverandre, og en del svulstige dikt. Vi kan bli skikkelig flaue av å lese det nå ;)... Vi ler i alle fall godt av det:).Vi mente jo det vi skrev, men forhold forandrer seg. Likevel elsker vi hverandre høyt, og helt sikkert mer nå enn da. Jeg er velsignet med en god mann, det er lett å ha det godt sammen med han. Jeg er så glad for at det er godt når han kommer hjem, at jeg setter pris på å være sammen med han. Da vi traff hverandre for mange år siden, syns vi det var så lett å prate sammen, vi var på samme frekvens. Det føler jeg vi fremdeles er, og målet er at slik skal det alltid være. Om vi så kommer til å oppleve litt skurring innimellom.
Lenge leve kjærligheten!!! Hurra, hurra, hurra!!! ;)


2 kommentarer:

  1. Så flott du skriver om dette. Du viser perspektive i kjærligheten. Som brudgommens mor så nyes jeg bryllupet var rørende.
    Cathrine

    SvarSlett
  2. det er virkelig viktig å pleie sitt forhold hele tiden. Man må være bevisst på at kjærligheten er noe man velger. Man velger å elske et annet menneske det er ikke bare noe som skjer. En vennninde av meg delte dette citatet fra Ensign her om dagen "Remember that a babysitter is allways cheaper than a divorce. " Et godt råd synes jeg.

    SvarSlett