torsdag 19. januar 2012

Note to self: Barn har lange fingre


Jeg har et lite penal med lipliner og lipgloss som jeg har vært litt slepphendt med hvor jeg har lagt. Det har altså vært innenfor rekkevidden til en viss frøken. Det er jo sånt som bare MÅ skje. Da lillebroren min var liten smurte han en hel tube med tannkrem inn i strietapetet nede i gangen utenfor badet. Gikk det ann å vaske bort? Nei. Vi hadde litt mer flaks. Lipliner går bort med sminkefjerner. Det erfarte vi etter at lillemor "sminket" ytterdøra. Døra til soverommet vårt er fremdeles dekorert, men det er mest pga av latskap. Vi har planer om å bytte ut alle dører i leiligheten, så gidder helt ærlig ikke å vaske på de gamle dørene..




Kortspill er heller ikke det smarteste å la ligge tilgjengelig. Det ble fort 208 kort å plukke opp og sortere her en dag.. Det kan føles så utrolig bortkastet å bruke tid på sånt. Skikkelig Askepott-jobb. Men kanskje finnes det noe å lære av det også? Tålmodighet? Og at jeg kan gjøre meg selv en tjeneste ved å legge ting utenfor rekkevidde til de små, veldig lange fingrene...

1 kommentar: