mandag 26. juli 2010

Hodet går om natten også


Til tross for at jeg ikke er så god i engelsk at jeg kan uttrykke alt jeg ønsker, og vi har bare vært borte i 3 uker, tenker jeg merkelig nok en del på engelsk ennå.. Så, right now I just can´t fall asleep and have to do something while I´m waiting to get tired again.. Vel, jeg blir alltid så engstelig for rettskrivningen når jeg skriver engelsk, så tror jeg holder meg til norsk.. Det er så mye vanskeligere å få døgnet på plass når man reiser østover. Vi har vært en del våkne på natta og dermed sovet lenge om morningen etter at vi kom hjem. Nå gidder jeg ikke å ligge og vente på trøttheten, så skriver litt i mens. Tenkte på is. Thomas er svært svak for is. Vi har hatt en uoffesiell istest gående en stund, litt i rykk og napp. For to år siden spiste vi Dreyers "Cookie n´cream" i USA og har siden da prøvd å finne noe som kom i nærheten av den. Etter å ha smakt den igjen i sommer, skjønte jeg at vi har hauset den opp, men Thomas syns den fremdeles var veldig god og tømte hele bøtta... (i tillegg til noen andre bøtter. Bla Ben& Jerrys strawberry cheescake, som vi begge syns var altfor søt.)
Uansett, vi har prøvd bla. Haagen daz, Kulinaris, Hennig Olsen mm, men den beste Cookie n cream vi har smakt er rett og slett den man blander selv. Ta en god vaniljeis, bland inn knuste Oreo kjeks og topp gjerne med hjemmelaget, varm sjokoladesaus. Mmm!
Kjøpeis-vinneren av de vi har smakt så langt, må forøvrig bli Ben&Jerry´s "Phish food". Den spiste vi på bryllupsdagen vår som var i juni. Thomas tok meg med på Mr. India i Oslo (god mat og ellers en hyggelig opplevelse), det ble årets første bad på Katten (og forløpig eneste... Må gjøre noe med det!), og film og Phish food da vi kom hjem. Veldig fin kveld.
Iskrem er egentlig ikke min greie (sjokolade derimot...), men det var det jeg tenkte på, så...
Jeg skal prøve å sove nå. Planer om å få noe ut av dagen i morgen,dvs. om noen timer, gjerne plukke litt blåbær om vi finner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar