søndag 7. februar 2010

Om å overvinne frykt...


Thomas kjøpte en kalkun etter jul. Vi tenkte å ha noen på middag den første helgen i januar, men Thomas var endelig i gang med å legge fliser over kjøkkenbenken (ikke helt ferdig ennå), så det egnet seg ikke så godt å lage mat i støvet fra fugemassen. Vi har ikke stor fryser, men vi satt kalkunen i boden siden det likevel var like kaldt som i en dypfryser ute. Tiden gikk og det begynte å bli mildere ute, så Thomas gravde ned kalkunen under all snøen ute på terrassen vår! Men den kunne jo ikke ligge der i all evighet, så for et par uker siden stekte vi den opp. Eller, JEG stekte den! Thomas skulle på jobb, og siden det tar 3 timer å steke en kalkun var det naturlig at jeg som likevel var hjemme stekte den. Men jeg syns den var fryktelig ekkel! Blodig og med store, hvite nupper. ÆSJ! Jeg trodde virkelig ikke jeg skulle orke å ta i den. Men jeg måtte jo, og det gikk faktisk veldig greit. Jeg sydde til og med igjen buken på den! Så gi meg en kalkun og jeg skal steke den! Til og med smøre den inn med smør og krydder, uten hansker om jeg må. Dagen etter hadde vi pappa, Heidi og Sofie over på kalkunmiddag. Veldig hyggelig! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar