torsdag 10. desember 2009

Obama

Jeg så Nobelsermonien på tv og jeg ble veldig imponert og glad over å høre Obamas foredrag/tale. De aller fleste er vel enige i at det kan være andre som hadde fortjent prisen mer enn Obama, inkludert han selv, men jeg syns Jagland forsvarte valget meget godt. Uansett, Obama er helt spesiell, virkelig en god og reflektert leder. Har noen gang en norsk politiker snakket om at alle mennesker har et guddommelig  lys inni seg? Fantastisk å høre fra en politisk leder. Han sa at vi må være mot andre som vi vil at de skal være mot oss (akkurat mens han sa dette viste de bilder av folk som satt i salen, bla. en prest som duppet av..ironisk nok..). Derfor skal det f.eks. ikke benyttes tortur og Guantanamo skal stenges. For krigen fortsetter, men USA/vi må likevel prøve å være bedre, være slik vi vil at de vi sloss mot skal være. Jeg ble altså mektig imponert, USA og verden trengte virkelig en god leder nå og jeg er ikke i tvil om at Obama er rett mann for oppgaven. For å si det på den amerikanske måten (men jeg mener det oppriktig!):

May God bless Obama! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar